Treningi w domu z całą rodziną

Dlaczego warto robić treningi w domu z dziećmi?

Treningi w domu z dziećmi to idealny sposób na wspólne spędzenie czasu, pogłębienie więzi rodzinnych, a także spalenie zbędnych kilokalorii. Nie ukrywajmy! Każdy z nas siedząc w domu dietetycznie zgrzeszył choć raz. Jeśli chcesz pozbyć się skutków, zapraszamy do przeczytania do końca

 

Trening w domu i nie tylko to recepta na szczęście!

Zadajmy sobie kilka pytań. Jak to jest, że sportowcy, których tak często widujemy w internecie lub telewizji, niemalże zawsze mają uśmiech na twarzy? Podczas treningu wyzwalają się w organizmie niezliczone ilości pozytywnych hormonów. Nie ma to znaczenia jaką formę aktywności wybierzesz. Reakcja zawsze zachodzi taka sama, której efektem jest uśmiech od ucha do ucha. Możesz trenować online, spacerować, jeździć rowerem lub robić cokolwiek lubisz! Pamiętaj jednak o jednej nadrzędniej zasadzie. Po prostu trenuj! Po prostu działaj!

Trening to “kobyła”, o której napisano tomy książek, a kolejne można pisać w nieskończoność. Dlatego w tym artykule skupiamy się tylko na małym wycinku działalności Sport Play, jakimi są treningi dla dzieci online.

6 powodów dlaczego NIE WARTO przejść obojętnie, czyli jakie korzyści dają proste treningi w domu?

Pamiętaj, aby podjąć działanie w tej samej minucie, w której poczujesz inspirację. Jeśli bedzie to na trzecim punkcie, to porzuć ten artykuł, weź się za robotę, a jak wykonasz to wróć i doczytaj! Tylko w taki sposób, cokolwiek zmieni się W Twoim życiu! A więc dlaczego nie warto przejść obojętnie obok treningów w domu?

1. Nie zdziadziejesz- treningi w domu wykorzystują technlogię.

Znasz powiedzienie “kiedyś to były czasy?”. Świetne powiedzenie, jeśli używane jest w kontekście wspominania wspólnych przeżyć z ludźmi i planowaniu, aby to powtórzyć, lecz jeśli jest to marzenie powrotu do przeszłościu, to dla Twoich dzieci, wnuków będziesz po prostu “starym dziadem”.

Świat idzie do przodu, czy nam to się podoba, czy nie. Naszym zadaniem jest umieć się w nim odnaleźć. Jeśli tylko z dystansu spojrzymy na pędzący świat i zobaczymy, jak technologia pozwala wrócić nam do starych czasów, to możemy wygrać wiele! Nie każdy jednak potrafi myśleć w taki sposób.

Bo na przykład zobacz! Jaki cel mają ruchome schody? Odpowiedź wydaje się oczywista. “Wyręczyć człowieka we wchodzeniu na wyższe piętro.” A co jeśli one powstały po to, aby przyspieszyć nasze wchodzenie na pierwsze piętro? A co jeśli cała technologia powstała po to, aby zoptymalizować czas pracy, podróży i wielu innych aspektów życia PO TO aby mieć więcej czasu dla siebie i rodziny?

Jeśli będziesz w taki sposób zastanawiać się nad technologią, to gwarantujemy, że nigdy nie zdziadziejesz, a co więcej! Zawsze będziesz się dogadywać nawet ze swoimi pra-wnukami 🙂 

Dlatego mamo, tato, babciu, dziadku lub po prostu DROGI CZYTELNIKU! Ucząc się trenować wykorzystując technologię, a NIE ZDZIADZIEJESZ.

2. Nie zbankrutujesz, bo treningi w domu są tańsze.

Jak są koszty trenowania? O tym nikt nie mówi i pewnie z czasem zaczniemy bardziej szczegółowo opisywać. Dzisiaj koszty w treningu bardzo ogólnikowo. 

Najtańszą formą aktywności intuicyjnie wydaje się być bieganie! Sprawdźmy zatem ile to kosztuje i udowdnijmy, że już pierwszy raz nie jest bezpłatny. 

Rozpoczynając treningi w domu lub pod chmurką, musisz się liczyć, że spalisz około 300-500 kcal więcej niż podczas siedzenia na kanapie. w perspektywie miesiąca jest to już nawet 15 000 kcal! Nie możesz tak bezkarnie nie uzupełniać tego w diecie, bo popsujesz sobie zdrowie. Zakładając, że do tej pory jadłeś/aś 3000 kcal dziennie, to musisz się liczyć z tym, że nawet 15% więcej wydasz miesięcznie na jedzenie. W naszym przypadku przekłada się to na minimum 90zł.

Kolejno pojawia się karnet na siłownię, paliwo do auta i jego amortyzacja (bilet miesięczny lub amortyzacja innego środka lokomocji), strój sportowy, odpowiednie buty itp.

Zaraz, zaraz! Przecież miało być o bieganiu !? Po co mi karnet na siłownię !? A no widzisz! Na pierwszy rzut oka wszystko wydaje się proste, ale jak to się mówi “im dalej w las, tym więcej drzew”!

Sport to skarbonka bez dna, a wiadomo, że budżet jest ograniczony. Skoro tak, to warto się zastanowić, gdzie można zaoszczędzić, aby w innym miejscu zainwestować i cieszyć się dobrym, długoterminowym treningiem, który w efekcie da nam upragniony sukces!

PS: W kwestii finansowej inspirujemy się blogiem Michała Szafrańskiego Jak Oszczędzać Pieniądze!

Reasumując! Na treningu online nie musisz mieć lsiniącego dresu, butów za 300zł, ani żadnych zbędnych gadżetów. Jeśli masz ochotę to policz sobie te koszty i wszystkie pieniądze przeznaczone na siłownię i rzeczy z tym związane odłóż do skarbonki. Pochwal się ile udało Ci się nazbierać! 

3. Robiąc treningi w domu nie zaniedbasz rodziny

Każde dziecko, które widzi trenującą mamę, tatę lub kogokolwiek z domu, z pewnością się dołączy, jeśli powiesz, że to dla Ciebie ważne i poprosisz, aby druga osoba się do Ciebie przyłączyła. Musisz jednak naprawdę mocno zaznaczyć, że treningi w domu są dla Ciebie bardzo ważne. Powiedz głośno, że chcesz więcej czasu poświęcać dla poprawy relacji w domu i spędzania wspólnego czasu, ale mimo wszystko chcesz dbać o siebie. Ustal zasady i zaproś do wspólnego ćwiczenia! Złap sprawy w swoje ręce, a stanie się cud. 

Z nas na początku też śmiano się, że jesteśmy chłopakami w rajtuzach, ale mimo to setki osób skorzystało z naszych treningów, a my sami cieszymy się super formą! Nic tak nie łączy ludzi jak wspólne pokonywanie trudności!! Trening jest idealną symulacją takiego stanu.

4. Wybierając treningi w domu, nie będziesz narzekać na brak czasu

Napiszemy tu prozaiczne czynności, ale warto o nich wspomnieć, bo czy chcesz, czy też nie będą tyczyć się również Ciebie. 

Czas dodatkowy na siłownię:

– pakowanie torby około 15 minut (przydatne są listy, aby skrócić ten czas),

– dojazd (+znalezienie miejsca parkowania) 30 minut (w jedną i drugą stronę),

– różnica w czasie ogarnięcia się przed i po treningu w stosunku do agarnięcia w domu + ok. 10 minut,

Daje to około 55 minut czasu więcej niż w przypadku trenowania w domu. Wydaje się to naprawdę niewiele, lecz trzeba pamiętać, że trening to styl życia. Będziesz robić to przez całe życie. Trenując 3 razy w tygodniu bezpowrotnie tracisz 143h życia! Przekłada się to na niespełna 6 dni! Wyobrażasz sobie w tym momencie, gdyby ktoś zaproponował Ci dodatkowy sześciodniowy płatny urlop? Co z nim zrobisz? 

Takich zabiegów w życiu można zrobić naprawdę mnóstwo. Odpowiednio podjęte decyzje zaoszczędzą mnóstwo czasu, dzięki czemu przeznaczysz go na co tylko zechcesz. Polecamy korzystać z naszych treningów online, aby nie tracić tego czego odzyskać już nie możesz! 

5. Nie stracisz znajomych

To bardzo kontrowersyjne! Ale jak to? Trenując, stracę znajomych? 

Nic z tych rzeczy! Ten punkt jest mocno powiązany z zarządzaniem czasem. Jeśli nie będzie Ci wystarczać czasu na podstawowe czynności dnia codziennego, to oczywiste jest, że nie poświęcisz rodziny ponad znajomości.

Czas nie jest z gumy, a inni ludzie potrzebują nas fizycznie! Jeśli nie możesz z kimś pośmiać się siedząc w kinie czy restauracji. Jeśli nie masz czasu na spacer ze znajomymi, to nie zdziw się, że w końcu ograniczają kontakt z Tobą.

Chcesz mieć dobrych znajomych? To musisz mieć dla nich czas! I wcale nie chodzi o to, aby wszyscy z Twoich znajomych musieli być takimi freakami treningowymi jak Ty! Możliwe, że lubisz ich za zupełnie coś innego i szkoda zaprzepaścić taką znajomość tylko przez to, że nie chciało Ci się zoptymalizować czasu poświęcanego na pasję. 

Nie trać znajomych i wdrażaj sposoby na oszczędność czasu.

PS: nie chcemy sobie nawet wyobrażać, że pasja góruje nad wartościami rodzinnymi, wtedy warto, abyś usiadł do stołu z rodziną i znalazł wspólne rozwiązanie dobre dla wszystkich! Nie unikaj tego tematu! W długiej perspektywie może ocalić lub zniszczyć Twoją relację! 

6. Nie zatrzymasz się, bo treningi w domu zrobisz bez sprzętu!

Jeśli Twój trening wymaga dostępu do specjalistycznego sprzętu lub infrastruktury, to może się okazać, że wyjeżdżając na wakacje nie jesteś w stanie zabrać tego w przysłowiową kieszeń. Co wtedy? 

Z doświadczenia wiemy, że powroty bywają bolesne. Zarówno dla nas, jak i naszych podopiecznych! Zdecydowanie łatwiej podtrzymać ogień niż na nowo go rozpalić. Swoją drogą potrafisz rozpalić ognisko?

Prawdopodobnie tak samo jak my, odpowiedziałeś/aś, że TAK! Dobrze! To masz 24h na jego rozpalenie. Sprawdzimy, czy Ci się uda :).

Masz opór !? Wydaje Ci się to absurdalne i bez sensu? W głowie pojawiają Ci się takie pytania “ale po co?”, “dla kogo?”, “gdzie?”, “a czy wgl można?”, “skąd wezmę drewno?”, “a co z bezpieczeństwem?”.

Każdy z nas to potrafi zrobić! Tak samo jak bycie aktywnym! Każdy z nas to potrafi. Jednak, gdy nie mamy czegoś w środku, co nas pcha do tej pracy, to jest trudno! Tak samo jak harcerzowi będzie łatwiej realnie rozpalić ognisko, bo robi to systematycznie, tak samo Tobie łatwiej bedzie podtrzymać chęć do treningu, kiedy będziesz robić to systematycznie.

Treningi online nie ogarniczają Ciebie w żaden sposób! Po prostu trenujesz tam gdzie masz internet! 

 

Jeśli artykuł Ci się podobał, wklej linka swoim znajomym w wiadomości prywatnej i na swojej tablicy facebookowej ! No i sprawdź czy w naszej ofercie produktowej możesz znaleźć coś dla siebie. 🙂

Miłego dnia!
Adam Zagórski i Jacek Czeczot

 

Fabularne treningi dla dzieci online
Wybierz opowieść ze swoimi ulubionymi bohaterami i zrób formę w domu!
Kliknij tutaj
Treningi online dla młodzieży i dorosłych
Rozgrzewka, 20 minut solidnego treningu, schłodzenie.
Podejmij wyzwanie!
Treningi w terenie całą rodziną!
Oszczędzaj czas trenując z trenerem w tym samym czasie, kiedy drugi trener animuje czas wolny dla Twojego dziecka!
Chcę to mieć!
Poprzedni
Następny